08 June 2016

Orientation week and Penang


well it seems like I'm going to write 2 posts in a day cuz yeah, I'm not sure when will I have time to update my blog

So last two weeks, I went back to Kmku; for 2 main reasons. First, Orientation week was held through that week so I'm willing myself to go to Kmku back even I wasn't one of the facilitators (AJKO) who handle the orientation week and I know its far away from my house. The reason is I wanted to see the new faces for the next batch and yeah, I manage to meet students for 2016/2017 session which I would never expect to meet them this far. Secondly, I planned with few of my friends who were facilitators during orientation week to go to Penang after they finish their job.


Orientation week

I don't really have much photos during orientation week cuz yeah simply I'm not one of the facilitators. I just have a few photos after they finished their orientation week. I started off my journey from Terminal Bersepadu Selatan, Cheras (TBS) by rode a bus to Kulim on 26th May 2016 (Thursday). I arrived Kmku around 7pm. I stayed at Kmku for 2 days and 2 nights which were on Thursday (26/5) until Friday (27/5). On Saturday, we left Kmku to go to Penang. But before we left college, we met our juniors for the last time. Photos below was during juniors at Dewan Mawar becuz they have kelas ganti after orientation haha :p

Me as the penyibuk cuz I wasn't involve for the orientation week :p
New faces for 2016/2017 session. Hye junior! Nice to see ya!

Pictures with seniors and juniors. Goin' to miss all these qtpie. Best of luck to juniors 16/17 session!

After we finish our meeting up session with juniors, we then started our journey to Penang. yeaahhhh

Penang

On Saturday (28/5), me, Aleya, Fatin Akmal, Amira Roube, Raja, Amirx, Dan, Aliff, Amir Bear went to Penang with two cars. The first car would be all the boys except Raja; drove by Amir Bear with his passengers, Aliff, Dan, Amirx. The second car was driven by Raja with the rest of the girls as his passengers. thank you for layan our kerenah and layang our kebisingan throughout the journey.

Thank you Raja for willingly to drive manual car, I repeat manual car, to Penang for us. Hehe.

I planned to go to Penang Hill (Bukit Bendera) cuz its been a long time I haven't went there. The last time I went there I think when was 10 years old, so yeah why not come to it with this bunch. Sadly, we had problems with google maps and waze so we didn't managed to go there. So I changed the plan by visiting Penang 3D Trick Art Museum near Padang Kota. So we went there YAASSSSS. Here goes photos that we managed to take;

 


Shortly after that, we went to Padang Kota. We crossed the road and enjoyed the scenery of sunset by the beach.

Gigih cross the road :P

Enjoy the scenery by the beach
Shortly after that, we went to medan selera near the beach to eat for dinner and perhaps the very last time to leave Penang cuz I wouldn't know when I will go there back

yup, last part of our trip


After that, we went back to Kulim bus station at 10pm and sumpah cakap, it was tiring but worth and best gileeee with these bunch. Amir Bear and Aliff went back to their house by Amir's car cuz they live at northern state. While Dan, Amirx, Fatin, Aleya had their bus at 10.45pm. Raja left the bus station at 11.30pm and me alongside Amira would be the last two person in our batch to leave Kulim which was 11.45pm cuz we bought our tickets at that hour.

Thank you to these bunch of munchies for spending your time and willingly to join this trip. Eventhough it was a very last minute plan, but meh, everything was fine. Major thanks to each of you!


No comments:

Post a Comment